Indkaldelse til samtalen

De første timer efter du har modtaget en henvendelse, er hvor du skal være mest energisk. For hver time der går, daler chancen for at få klienten til samtale.

Derfor…

  • Ring først og fremmest til klienten, medmindre de har angivet, at de ønsker svar pr. mail.
  • Får du ikke fat på dem, så læg en besked og sig, at du sender en dem en mail. Send kontaktmailen med det samme. Tilføj, at du har forsøgt at ringe til dem. Du finder kontaktmailen her.
  • Alternativt kan du sende kontaktmailen OG samtidig sende en sms til klienten om, at du har sendt en mail til dem. På den måde sikrer du dig, at kontakten er etableret – også hvis mailen skulle havne i spamfiltret.

Bekræft samtalen

Bekræft ALTID jeres aftale. Her har du også den sidste mulighed for at få de to vigtigste dealbreakers på plads, så du ikke spilder din tid med en ligegyldig samtale:

  • Jeg skal snakke med min partner
  • jeg har ikke set prislisten

Brug denne bekræftelses mail.

optimer dine showups

Der ikke noget værre end når en potentiel klient ikke kommer til jeres aftale samtale.

Du kan øge dine showups ved at sende personlige reminders – meget gerne video-beskeder, der er langt mere personlige – de får sat et levende ansigt på en person, de ikke har mødt endnu.

Her er en template:

24 timer før samtalen – send en kort videobesked:

“Hey navn, det er [NAVN] fra Fortius Fitness. Jeg ser meget frem til at tale med dig i morgen kl [TIDSPUNKT], hvor jeg har afsat en time specifikt til dig. Hvis du har brug for at ombooke vores aftale, så lad mig venligst vide dette hurtigst muligt, så jeg ikke spilder min tid, jeg ellers kunne have brugt på andre klienter, som har brug for min hjælp. Og tag endelig din partner med, hvis du har brug for det. Tak igen – ser frem til at tale med i morgen kl. [TIDSPUNKT]. Vi ses. Hej hej.”

Send meget gerne samme besked på mail.

60 minutter før samtalen – send en kort videobesked:

“Hey navn, [NAVN] fra Fortius Fitness igen. Bare lige en hurtigt reminder om vores samtale kl. [TIDSPUNKT] i dag. Jeg vil bare lige sikre mig, at du har adressen som er [ADRESSE] (er der noget specielt ved adressen, så få det med, så det bliver lettere for dem at finde. Det kan også være noget med parkering, der er meget vigtigt for folk der kommer et nyt sted). Ser frem til at møde dig. Hej hej.”

Husk opfølgning

Alle henvendelser er vigtige, og fordi klienten ikke vender tilbage med det samme, er ikke ensbetydende med at leadet er tabt.

Følg derfor altid op – både på dem, du ikke har fået kontakt til i første omgang og på de, der har sagt, at de lige skal tænke over det/tale med deres partner.

Ved manglende kontakt i første omgang:

  • Efter 3 dage skriver, du for at høre om de har modtaget din mail og er kommet nærmere en beslutning. Gør dem klart, at du er ved at blive fyldt op hurtigt, men forsøger at holde en plads åben, og mind dem om, at samtalen er uforpligtende. Benyt denne skabelon.
  • Svarer de ikke, ringer du på dag 5 og giver dem samme besked.
  • Har du fortsat ikke hørt fra dem på dag 7 sender du dem en mail, hvor du skriver at de er velkomne til at ringe eller skrive, hvis de har spørgsmål.
  • Følg herefter op på mail, telefon og sms med jævne mellemrum, indtil de SELV siger fra.

Det vigtigste er at du tager initiativet – og bliver ved.

Husk at meget kan kan komme i vejen for personen og da der endnu ikke er skabt nogen relation, er det let at springe fra.

Ved at du jævnligt følger op vil du altid være frisk i deres erindring og minde dem om hvorfor de valgte at kontakte os.

Og pludselig er tiden rigtig.

Derfor er en henvendelse ALDRIG tabt indtil klienten siger de ikke vil høre fra dig længere.

Ved dem, der skal tænke over det:

  • Medmindre de selv har angivet et bestemt tidspunkt, de vil vende tilbage på, så kontakt dem efter en uge, og hør om de er kommet nærmere en beslutning. Gør dem det evt. klart, at du kontakter dem, fordi du er ved at være fyldt, men forsøger at holde en plads åben, hvis de ønsker og mind dem om, at samtalen er uforpligtende, og at de altid er velkomne til at ringe eller skrive, hvis de har spørgsmål.
  • Har de indvendinger, så brug rådene her.
  • Mind dem om, at de sagtens kan tage samtalen nu, men starte senere, HVIS de beslutter sig for det, og at det faktisk er fordel for dem at tage samtalen nu for så kan de få afklaret, hvilken vej de skal gå videre.
  • Informér dem endelig om, at der kan være helt op til en måneds ventetid i perioder, for det får dem til at fremskynde deres beslutning.