Personlig Træner
Mette Christiansen

Træner profil

Mette Christiansen – Kandidat i Idræt og Sundhed og Personlig Træner

Mette har været aktiv hele sit liv og dyrket diverse sportsgrene (håndbold, tennis, badminton, svømning, løb), hvor håndbold har været den gennemgående sportsgren.

Som håndboldspiller blev Mette med tiden lidt usikker omkring sin egen krop, da hun følte sig stor, fordi hun ikke havde de lange, slanke arme eller ben, som de andre piger.

Hun bildte sig ind, at det med at være tynd (bemærk: ikke slank) var det samme som at være lykkelig, så hun begyndte at træne mere og mere cardio.

Med inspiration fra diverse dameblade, der lovede flad mave, slanke arme eller en fast bagdel på ingen tid, forsøgte hun sig hele tiden med alverdens forvandlings-strategier, lige fra 100 mavebøjninger om dagen, til frugtkure, til at springe et måltid over.

Hun knoklede løs og overbeviste sig selv om, at følelsen af sult var lig med tabte kilo på vægten. Hun havde konstant dårlig samvittighed for det var urimelige vilkår og derfor umuligt at efterleve.

Det det var hårdt, og Mette blev tappet for energi og følte sig træt. Hun var bleg, frøs og var ked af det. Det var endnu mere frustrerende, da resultaterne udeblev, og hun på håndboldbanen mærkede at benene under hende havde svært ved at følge med.

Gennem håndbolden blev hun bekendt med styrketræning, og det var på samme tidspunkt, at hun mødte sin nuværende kæreste, der spillede i samme håndboldklub.

Den ekstra cardio blev skiftet ud med styrketræning, og Mette og kæresten trænede ofte sammen, og da Mette altid har været et konkurrencemenneske, begyndte det med at blive bedre og stærkere at fylde mere og mere.

Hendes kæreste fik hende til at indse, at hvis hun skulle blive ved med at rykke sig i træningslokalet, krævede det den rette og nok energi til musklerne, så Mette begyndte at prioritere sund frem for tynd.

Fra cardio-entusiast til specialist i vægttab

Hun brændte for håndbolden, og da hun er meget lav, så hun fordele i at blive stærkere og hurtigere end de andre. Det motiverede hende, og i takt med at kroppen blev mere fit, fik hun øjnene op for, at piger ikke bliver ”store” af at styrketræne – tværtimod!

De større og stærkere muskler bidrog til en mere fast og tonet krop, som var det, hun ønskede, men udeblev med mirakel-strategierne og den forkerte ”dameblads” kostvejledning.

Hun begyndte at få et bedre forhold til sin krop og i takt med at energien, kræfterne og humøret blev større. I dag bliver hun ked af det, når hun tænker tilbage på de følelser, bekymringer og indbildninger, hun havde. Hun var jo hverken stor eller vejede for meget! Hun var usikker og fandt en undskyldning i sit udseende.

Til gengæld er hun stolt over, hvordan hun har rykket sig, blevet klogere og fundet de rigtige løsninger til at være glad, tilfreds og ikke have dårlig samvittighed.

I 2015 valgte hun at udfordre sig selv, da udfordringer motiverer hende, og for Mette findes ingen bedre følelse, end når de gennemføres. Så hun stillede op i Athletic Fitness, som er en konkurrence, hvor du bedømmes på styrke, kondition og et atletisk udseende. Hun fik en 3. Plads ved DM, og det var fedt!

Ud med badevægt og ind med spejl – sådan gør en rigtig personlig træner

Efter en konkurrence som denne er mange bekymrede for det efterfølgende forløb (fordi man har stået i sit livs form). Det er grænseoverskridende, at se sin krop forvandle sig så hurtigt igen, så Mette holdt sig fra badevægten, for den skulle ikke bestemme, om hun var tilfreds eller utilfreds med det, hun så i spejlet.

Hun spiser nu efter simple principper og nyder friheden af ikke at leve efter en kedelig og stram kostplan. Den ekstra energi, overskud og glæde ved færre træningspas og igen at spise almindeligt og fornuftigt, overskygger den trætte, energiforladte og urealistiske konkurrenceform.

Hun har oplevet bagsiden af at træne og spise forkert, og kender følelsen af ikke at være tilfreds med sin krop, og frustrationerne over udeblivende resultater, når man nu gør, hvad ”eksperterne” siger.

Hun har indset, at hun er en livsnyder og elsker at hygge sig med god mad og godt selskab, og hun har lært at finde balancen, så hun har det godt med sig selv og sit udseende.

Mette har taget universitetsuddannelsen Idræt og Sundhed, og styrketræning har gennem tiden givet hende selvtillid og lært hende at rykke grænser, som hun ikke troede mulige at rykke.

Hun elsker det kick, det giver, når en ny rekord sættes og hun ønsker at videregive den glæde og at motivere, udfordre og hjælpe andre og hun nyder at være en del af deres udvikling.

Det er vigtigt for hende at udfordre og udvikle sine klienter, så de selv indser deres potentiale og oplever de mange gavnlige effekter, som træning og sund kost giver.

Hvad siger klienterne

Christina og Charlotte tabte det overflødige fedt og elsker nu styrketræningen

“De to veninder fandt træningsglæden i Århus og kom af med flere kilo”*

Søren tabte 18,5 cm

“Mit mål var at tabe 15 kg, og da jeg var 6 uger henne i forløbet havde jeg tabt halvdelen”*

Vægttab Fredericia
“Valget faldt på Fortius Fitness efter søgen på nettet, hvor jeg faldt for kombinationen med personlig træner og kostvejledning. Der gjorde udslaget. Mit mål var at tabe 15 kg, og da jeg var 6 uger henne i forløbet havde jeg tabt halvdelen.

Jeg har aldrig troet at fitnesstræning var noget for mig, men jeg er blevet ret bidt af det, da man jo også der kan sætte sig nogle mål, ligesom med spinning og løb. Det har været rigtig godt for mig, at man kun er sig selv og sin træner til træningen, hvor man er blevet sat godt ind brugen af redskaber.

Det med kostomlægningen har ikke været så svært, som jeg troede det vil være, da jeg jo må spise til jeg bliver mæt.

Mit mål har ændret sig, da jeg nu gerne vil tabe mig endnu mere, eftersom det hele ikke er svært som jeg gik og forestillede mig!!

Kan på det varmeste anbefale Mette som træner, da hun er supermotiverende og positiv og rigtig god til at komme med gode indspark.”

Søren Lauridsen – 46 år, Afdelingsleder

Marianne tabte 3,5 kg fedt og 10,5 cm øgede sin muskelmasse med 1 kg

“Jeg har lært at jeg kan mere end jeg troede, og er blevet ligeglad med hvad andre tænker, når jeg er i et fitnesscenter. Jeg ved, hvad jeg laver, og jeg kan se en fremgang hele tiden. Jeg gik f.eks. i dødløft fra 35 kg til 65 kg på 6 uger. Det havde jeg aldrig troet var muligt for mig”*

fredericia vaegttab

Marianne Andersen

“Jeg var nået til et punkt i mit liv, hvor jeg havde taget en del på, efter en lang periode med en skade.

Hver gang jeg trænede lidt, sprang min skade op. Efter flere forsøg og en længere pause igen, ville jeg starte op med en, der kunne få mig i gang på den korrekte måde.

Jeg søgte ikke nogen kur eller stram træningsplan, men noget jeg kunne leve med. Jeg har prøvet utallige gange, at følge en kostplan f.eks. hvor man tæller kalorier og skal veje sin mad. Det kan jeg også sagtens, men det er ikke noget der har virket for mig, efter “kuren” var slut. Når perioden med madplanen var over, faldt jeg tilbage i de gamle vaner, både med mad og træning. Så for mig har det altid været enten eller. Den gyldne middelvej havde jeg ikke fundet.

Da Mette, min personlige træner ved Fortius Fitness, fik forklaret mig konceptet, vidste jeg at det var det rigtige for mig. Hun fik hurtigt vist mig, at jeg slet ikke har presset mig selv til træningen. På meget kort tid, kunne jeg se store fremskridt på træningen.

Både teknikken, styrken og min selvtillid voksede.

Jeg har lært at jeg kan mere end jeg troede, og er blevet ligeglad med hvad andre tænker, når jeg er i et fitnesscenter. Jeg ved, hvad jeg laver, og jeg kan se en fremgang hele tiden. Jeg gik f.eks. i dødløft fra 35 kg til 65 kg på 6 uger. Det havde jeg aldrig troet var muligt for mig.

Kosten kom som en naturlig del, da deres koncept passede perfekt ind i min hverdag.

Så alt i alt har dette forløb givet mig en sikkerhed i, at jeg udfører øvelserne korrekt, jeg har lært at presse mig selv, samt fået mere selvtillid. Det har gjort det meget mere sjovt for mig at træne nu, hvilket også gør at jeg kommer afsted.

Mette har altid stået klar med sit gode humør, som altid har smittet af. Hun har styr på tingene, og jeg er kommet igennem forløbet uden de store gener fra min skade.

Jeg kan helt klart anbefale Mette. Hun har rykket mig til et sted, jeg aldrig troede, jeg ville komme i min træning. Der er garanti for at komme i godt humør i hendes selskab.”

Marianne Andersen – 24 år, Studerende

Karina tabte 4,5 kg fedt og 10,5 cm

“Styrketræning og kostomlægning er ikke længere en sur pligt – det er FEDT!”*

fredericia-mette-christiansen

Karina Bøje

“Jeg har de seneste 5 år forsøgt at smide 10 kg samt at blive strammet op efter to børn. Jeg har selv forsøgt med løb og træning hjemme samt diverse kure – alt fra 5-2 kuren, juicekuren og til at tælle kalorier.

Jeg har selv kunnet skabe små resultater, men efter en uge på lidt slap line, var jeg tilbage til, hvor jeg startede.

Jeg faldt på et tidspunkt over en artikel fra Fortius Fitness, som ramte mig. Den beskrev det, jeg ønskede og fortalte samtidig, at det var styrketræning, der skulle til. Jeg tilmeldte mig derfor et forløb, og det er det bedste jeg nogensinde har investeret i mig selv.

Jeg fik hurtige resultater, hvilket har givet mig masser af motivation til at fortsætte.

Jeg har fået en helt anden energi – både fysisk og mentalt. Jeg kan klare et større pres – også på job, og jeg har det generelt bare meget bedre, end da jeg startede.

Min krop har ændret sig hurtigt og jeg er langt mere tilfreds med mig selv, end jeg har været i flere år.

Styrketræning og kostomlægning er ikke længere en sur pligt – det er FEDT!

Jeg ser frem til hver træning og kostomlægningen er bare blevet en del af dagligdagen. Det er slet ikke svært med de hurtige resultater :)”

Karina Bøje – 37 år, Hornslet

Camilla tabte samlet 2,5 kg og 13 cm

“Mine problemer i nakke, skuldre og øvre ryg er næsten væk, til trods for, at jeg ikke har dyrket cardio, ej heller som opvarmning, har jeg fået en bedre kondition. What’s not to like!”*

Camilla Jaeger

Camilla Jæger

“For 4 år siden var jeg i den bedste form jeg havde været nogensinde, men så skete studierne og derefter en skøn baby. Det er 2,5 år siden jeg fødte, men jeg slæbte stadig rundt på 8 ekstra kilo.

Jeg havde ramt en fase i mit liv, hvor kosten var ok, men jeg var også lidt ligeglad. En stor kontrast til et brændende ønske om at få selvtilliden igen, bedre velvære og troen på at jeg også kan.

Jeg har tidligere fået lavet program til styrketræning og cardio, men da det er en 40 minutters gennemgang og man så er overladt til sig selv, fandt jeg aldrig motivationen. Jeg kunne hverken finde ordentligt ud af øvelserne eller tage hensyn til mine skavanker i knæ, ryg og skuldre. Det var ikke en succes. Lidt hjemme træning er det blevet til, men hvad gør 10 squats om dagen i forskel…

Før jeg startede ved Fortius Fitness, kan man godt sige at jeg startede fra nul med alt (jeg fik dog stor ros for en god og dyb squat fra starten af ved Mette).

Jeg kontaktede Fortius Fitness fordi de lover resultater, og tilmed hurtige resultater, og på grund af deres tidligere klienters beskrivelse af deres forløb.

Det blev startskuddet til en ny begyndelse i mit liv.

Træningen med Mette var LIGE PRÆCIS, hvad jeg manglede: en der hepper, en der siger ’så sejt gået’ en man står ‘til ansvar’ overfor, når der skal måles og vejes. Det i sig selv blev jo en motivation til at yde bedre.

Mette blev en fantastisk partner i forløbet. Hun pressede mig, når hun vidste, jeg kunne give mere, og hun var også god til at sige stop, når jeg ikke var klar til næste step.

Et samlet vægttab på 2,5 kg, og 13 cm.

3 cm alene om noget så skørt som mine knæ. Jeg kunne ikke få armene ned igen efter sidste måling af stolthed og en enorm glæde.

Jeg er blevet tonet, fået en enorm styrke jeg ikke selv turde tro på, da vi startede.

Mine problemer i nakke, skuldre og øvre ryg er næsten væk. Til trods for, at jeg ikke har dyrket cardio, ej heller som opvarmning, har jeg fået en bedre kondition. What’s not to like!

Efter forløbet er jeg selvfølgelig stadig i gang, og det er fedt at skulle presse mig selv. Jeg har lært at mærke efter i kroppen om øvelserne er korrekte, og om jeg er klar nok til at øge kiloene mv.

Mit liv i dag, efter forløbet, er med overskud, mere glæde, træthed på den sunde måde, bedre selvtillid, jeg er mere selvbevidst og har en ekstrem lyst til at kæmpe videre.

Jeg har allerede anbefalet Mette (og Fortius Fitness) til alle der spørger og alle der ikke gør, for sådan et forløb vil gavne og glæde alle!

AF HJERET TAK METTE! Du har betydet enormt meget for mig under forløbet og vil også gøre det fremad rettet i mit liv! :)”

Camilla Jæger – 28 år, Designer

Tanja tabte 7 kg fedt, og 17 cm samt fik 1 kg muskelmasse

“Hen i mod slutningen af forløbet, kunne jeg begynde at se forskel på min krop. Jeg skulle hele tiden gå og hive op i bukserne, og så syntes jeg også mine trøjer sad mere løse på maven”*

mette-christiansen-personlig-traener

Tanja Nissen

“I løbet af min uddannelse, på 3,5 år, havde jeg aldrig følt at jeg havde haft tid til at træne, det blev i hvert fald ’kun’ til 2 timers gymnastik om ugen.

Jeg er vokset op med traditionel dansk mad, så grøntsager var ikke noget jeg selv fik integreret i min hverdagskost, hvilket gav bagslag, da jeg det sidste halve år af uddannelsen tog 10 kilo på.

Jeg prøvede 5:2 kuren, men oplevede kun en yoyo effekt af vægttab, hvor jeg også manglede energi de dage, hvor jeg ikke spiste.

Efter endt uddannelse fik jeg nok af, at jeg altid var utilfreds med min krop. Jeg tog derfor kontakt til Fortius Fitness, da jeg kunne relatere til det, der er beskrevet på deres hjemmeside.

Jeg kom i kontakt med Mette Christiansen, hvor vi snakkede om mine mål med forløbet. Jeg ville selvfølgelig gerne af med de ekstra kilo jeg havde tage på, men et eller andet sted var det egentlig vigtigere for mig, at jeg kunne se hurtige resultater.

Jeg havde aldrig styrketrænet før, så jeg var virkelig spændt på, hvordan resultaterne ville bliver. Det var forholdsvis nemt at ændre kost vanerne – der er ikke meget at tage fejl af. Allerede efter 2 uger skulle jeg vejes og måles første gang.

Jeg havde tabt 1,5 cm rundt om brystet, 2 cm rundt om hofterne, 3 cm rundt om lårene og alle fedt målingerne var faldende. Men jeg havde ’kun’ tabt 0,5 kg på vægten, og kunne ikke selv se resultater endnu. Så jeg havde svært ved at være glad for at der var sket noget, da jeg ikke helt kunne relatere til det.

Til gengæld kunne jeg tydelig mærke positiv forskel i min mave, som ikke var ligeså oppustet, efter jeg havde ændre kosten.

Hen i mod slutningen af forløbet, kunne jeg begynde at se forskel på min krop. Jeg skulle hele tiden gå og hive op i bukserne, og så syntes jeg også mine trøjer sad mere løse på maven.

Men jeg turde ikke håbe på for meget, da jeg ved første måling, ikke synes der var sket så meget. Men jeg havde ret i at der var sket noget!

I løbet af de 4 uger jeg havde trænet sammen med Mette, havde jeg i alt tabt mig 2,5 cm rundt om brystet, 4 cm rundt om hofterne, 4 cm rundt om lårene og alle fedt målingerne var stadig faldende. Men igen synes jeg det var lidt svært at forholde mig til centimeterne, som jeg havde tabt. Så jeg tog et målebånd og satte det på den første måling, vi havde taget, og så var 4 centimeter pludselig meget!

Derudover havde jeg i alt tabt mig 3,5 kg, hvilket jeg synes var ret vildt, når man jo bygger muskler!

Mette er sej!

Hendes gode energi og engagement i træningen smitter af. Jeg er blevet rigtig glad for styrketræning, og jeg har ikke ligeså ondt i nakken og ryggen, som før jeg begyndte, hvilket også resultere i en bedre nattesøvn.

Jeg har 3 gange i ugen været i Fortius Fitness sammen med Mette, og jeg glæder mig til at komme derud hver gang. Selv på mine dårlige dage, formår Mette at presse mig, således at jeg slår mine personlige rekorder, hvilket bliver belønnet med ekstra kilo gangen efter ;).

Jeg vil klart opfordre alle, der er usikre på om de vil investere i en personlig træner til at gøre det! Jeg har i hvert fald aldrig fortrudt at jeg har gjort det.”

Tanja Nissen – 23 år, Ingeniør

* Lovpligtig disclaimer: De opnåede resultater vil naturligvis varierer fra person til person i forhold til grundform, fedtprocent og muskelmasseprocent ved programstart.