Personlig Træner
Mikkel Hallager Frostholm

Træner profil

Mikkel Hallager Frostholm – Læge og Fysioterapeuteksamineret Personlig træner og Kandidat i Idræt

Mikkel har altid været aktiv, og har siden han var 6 år spillet både fodbold og håndbold. De første år på håndboldbanen foregik med jævnaldrende kammerater, men da Mikkel senere blev seniorspiller omkring de 17-18 år, og begyndte at spille mod mænd i alle aldre, blev han for alvor udfordret på de fysiske aspekter.

Mikkel begyndte at styrketræne i forbindelse med en større opgave på gymnasiet, hvilket for alvor vakte hans interesse for krop, sundhed, træning, anatomi og fysiologi. Det var tydeligt for ham, hvordan styrketræningen ændrede på hans dagligdag. Især Mikkels tid på håndboldbanen fik for alvor et boost, da en øget muskelmasse, øget hurtighed og øget springstyrke forbedrede hans spil væsentligt.

Fra personlig interesse til personlig træner

Interessen for styrketræning er i dag ikke blevet mindre, og for Mikkel er det gået hen og blevet en livsstil. For ham er styrketræning ikke blot et middel til et mål, men en glæde i sig selv, og en motionsform med mange fysiske og tekniske udfordringer, der tillader ham både at flytte sig og vedligeholde sine resultater.

Mikkels store motivation er at få en stærk og velbalanceret krop, der kan holde til noget. For ham betyder den stærke krop, at han ikke får skader eller smerter ved motion, træning, hårdt fysisk arbejde eller for den sags skyld stillesiddende arbejde, hvor arbejdsstillingerne kan være ensidige over lang tid.

En stærk, sund krop kommer ikke af sig selv. Mikkel har for længst fået øjnene op for, hvor vigtigt det er ikke blot med den rigtige træning, men også den rette kost, der skal til for at få resultaterne i hus.

Selvom Mikkel går meget op i træning og kost, går han også meget op i, at der skal være plads til at deltage i festlige arrangementer og nyde et godt glas rødvin. Han mener derfor, at træning og kost ikke må ske på bekostning af ens sociale liv, venner og familie. Men er meget opmærksom på, hvordan man finder motivationen til at ændre vaner.

For Mikkel har interessen for krop og træning været så stor, at han valgte at uddanne sig til idrætsfysiolog via en kandidatgrad i idræt. Han har brugt sin viden om træning og sundhed samt sin store personlige erfaring til at rådgive en bred skare af mennesker om træning og sund levevis gennem sit arbejde hos blandt andet Sundhedsdoktor, Fitnessdk og AGF.

I hans øjne fungerer sundhed på mange niveauer, og træning og kost er ikke de eneste faktorer, man bør være opmærksom på. Der er ikke to mennesker der er ens, og hver person har sine egne vaner, rutiner og ikke mindst udfordringer.

Mikkel gør derfor en dyd ud af at tilrettelægge træning og kost ud fra den enkelte klients specifikke livssituation, fysiske formåen, lyst og motivation, så alle opnår en sundere og stærkere krop og dermed større glæde og velvære.

Hvad siger klienterne

Danny fik et effektivt træningsprogram, der passede til dagligdagen som travl politiker

“Andre steder er der mere fokus på, at man skal have en ny kunde igennem og det er mere rugbrødsarbejde, hvor der lægges en vis ære i det hernede i så man får mest ud af det”*

Tilde blev stærkere og slap af med skavanker

“Jeg har opnået igennem dette forløb, at der var fremgang i min træning, og det har været super fedt, at gå fra kun at stå i en planken i 30 sek. uden vægt til 40 sek. med 20 kg”*

jeg vil tabe mig nu

“Jeg valgte personlig træning med Fortius Fitness, fordi jeg gik ind for deres koncept og måde at gøre tingene på. Mit ønske var som helhed at få en stærkere krop, da jeg dyrker håndbold, da det kan være fysisk hårdt.

Jeg har igennem mit liv i mange år været aktiv, og min kropsopfattelse er god og jeg har altid været glad for min krop, jeg har bare manglet lidt flere muskler.

Men hensyn til træning før dette forløb, har jeg selv styrketrænet og løbet og spillet håndbold, hvor der også har været en masse øvelser, der skulle gøre en i bedre fysisk form.
Jeg trænede ca. 2 gange om ugen. Kosten har jeg ikke før som sådan tænkt over, da jeg synes jeg har spist ok sundt til en vis grad.

Det var helt nyt da jeg gik ind i det med personlig træner, og jeg havde længe overvejet det, og så jeg chance til at prøve det, og nu har jeg været igennem et helt forløb, og det har været fedt.

Jeg har opnået igennem dette forløb, at der var fremgang i min træning, og det har været super fedt, at gå fra kun at stå i en planken i 30 sek. uden vægt til 40 sek. med 20 kg.

Kan tydelig mærke på min krop, at den bliver stærkere og stærkere. Rigtig fedt.

Jeg har oplevet forløbet rigtig godt.

Det har været rart at få lært hvert øvelse ordentlig, så man er sikker på man gør det rigtigt, og det har været rart og få mere indsigt i de forskellige ting som kost og træning og i, hvad for nogle ting der kan hjælpe med de mål man søger inden for træning.

Jeg vil gerne anbefale Mikkel til andre, da han har været god til at lære fra sig. Og træning har været hård på den gode måde. Jeg har kunnet mærke min krop og mærket nogle muskler, som jeg ikke har mærket længe.

Tak for det Mikkel det har været fedt at havde dig som træner.”

Tilde Raben – 24 år, Butiksaasistent, Vanløse

Tine tabte sig, øgede sin styrke og slap af med smerter og skavanker

“Tine tabte sig, øgede sin styrke og slap af med smerter og skavanker – Jeg har fået mere styrke i kroppen, hvilket gør at jeg ikke får ondt, når jeg bærer rundt på min datter. Herudover har jeg fået væsentligt mere energi og overskud i hverdagen. Og så synes jeg også at det er fedt at kunne passe tøj igen fra før min graviditet :)”*

“Jeg trængte til at få et skub i den rigtige retning efter min graviditet og barsel både i forhold til kost og træning.

Mine mål var både at tabe mig og blive “strammet op” men herudover var et vigtigt mål mig også, at få styrke, så jeg kan holde til at bære rundt på min datter.

Jeg har til fulde nået mine mål og lidt til, da jeg herudover også har fundet ud af, at der er tid til træning og til at spise sundt, og så har Mikkel også sørget for, at jeg har fået lyst til, at fortsætte med at træne selv.

Inden jeg gik i gang med mit forløb hos Mikkel, var det meget lang tid siden, at jeg havde trænet selv, så udgangspunktet var ikke godt. Men meget hurtigt fik jeg bygget teknikken op, med Mikkels hjælp, hvilket gjorde at jeg relativt hurtigt kunne begynde at øge vægten og dermed øge min styrke.

Mikkel havde meget fokus på min teknik, hvilket jeg synes var rigtig godt, så jeg ikke fik skader. Hvis der var noget der føltes forkert, kunne Mikkel se det, nærmest inden jeg mærkede det.

Herudover blev træningen tilpasset mig og mine skavanker, og samtidig fik jeg råd til, hvordan jeg kan træne med netop mine svagheder.

Jeg kan helt sikkert mærke en forskel efter mit forløb er afsluttet.

Jeg har fået mere styrke i kroppen, hvilket gør at jeg ikke får ondt, når jeg bærer rundt på min datter. Herudover har jeg fået væsentligt mere energi og overskud i hverdagen. Og så synes jeg også at det er fedt at kunne passe tøj igen fra før min graviditet 🙂

Jeg ikke tidligere haft erfaring med personlige trænere og kan derfor ikke sammenligne Mikkel med nogen, men på trods af det, vil jeg helt klart anbefale ham som personlige træner.

Han har en stor viden om kroppen, og dens funktioner, og jeg har følt mig i trygge hænder og har også opnået de resultater, jeg havde regnet med og lidt til. ”

Tine Marie Andersen – 29 år, København S

* Lovpligtig disclaimer: De opnåede resultater vil naturligvis varierer fra person til person i forhold til grundform, fedtprocent og muskelmasseprocent ved programstart.