Personlig Træner
Mikkel Hallager Frostholm

Træner profil

Mikkel Hallager Frostholm – Læge og Fysioterapeuteksamineret Personlig træner og Kandidat i Idræt

Mikkel har altid været aktiv, og har siden han var 6 år spillet både fodbold og håndbold. De første år på håndboldbanen foregik med jævnaldrende kammerater, men da Mikkel senere blev seniorspiller omkring de 17-18 år, og begyndte at spille mod mænd i alle aldre, blev han for alvor udfordret på de fysiske aspekter.

Mikkel begyndte at styrketræne i forbindelse med en større opgave på gymnasiet, hvilket for alvor vakte hans interesse for krop, sundhed, træning, anatomi og fysiologi. Det var tydeligt for ham, hvordan styrketræningen ændrede på hans dagligdag. Især Mikkels tid på håndboldbanen fik for alvor et boost, da en øget muskelmasse, øget hurtighed og øget springstyrke forbedrede hans spil væsentligt.

Fra personlig interesse til personlig træner

Interessen for styrketræning er i dag ikke blevet mindre, og for Mikkel er det gået hen og blevet en livsstil. For ham er styrketræning ikke blot et middel til et mål, men en glæde i sig selv, og en motionsform med mange fysiske og tekniske udfordringer, der tillader ham både at flytte sig og vedligeholde sine resultater.

Mikkels store motivation er at få en stærk og velbalanceret krop, der kan holde til noget. For ham betyder den stærke krop, at han ikke får skader eller smerter ved motion, træning, hårdt fysisk arbejde eller for den sags skyld stillesiddende arbejde, hvor arbejdsstillingerne kan være ensidige over lang tid.

En stærk, sund krop kommer ikke af sig selv. Mikkel har for længst fået øjnene op for, hvor vigtigt det er ikke blot med den rigtige træning, men også den rette kost, der skal til for at få resultaterne i hus.

Selvom Mikkel går meget op i træning og kost, går han også meget op i, at der skal være plads til at deltage i festlige arrangementer og nyde et godt glas rødvin. Han mener derfor, at træning og kost ikke må ske på bekostning af ens sociale liv, venner og familie. Men er meget opmærksom på, hvordan man finder motivationen til at ændre vaner.

For Mikkel har interessen for krop og træning været så stor, at han valgte at uddanne sig til idrætsfysiolog via en kandidatgrad i idræt. Han har brugt sin viden om træning og sundhed samt sin store personlige erfaring til at rådgive en bred skare af mennesker om træning og sund levevis gennem sit arbejde hos blandt andet Sundhedsdoktor, Fitnessdk og AGF.

I hans øjne fungerer sundhed på mange niveauer, og træning og kost er ikke de eneste faktorer, man bør være opmærksom på. Der er ikke to mennesker der er ens, og hver person har sine egne vaner, rutiner og ikke mindst udfordringer.

Mikkel gør derfor en dyd ud af at tilrettelægge træning og kost ud fra den enkelte klients specifikke livssituation, fysiske formåen, lyst og motivation, så alle opnår en sundere og stærkere krop og dermed større glæde og velvære.

Hvad siger klienterne

Danny fik et effektivt træningsprogram, der passede til dagligdagen som travl politiker

“Andre steder er der mere fokus på, at man skal have en ny kunde igennem og det er mere rugbrødsarbejde, hvor der lægges en vis ære i det hernede i så man får mest ud af det”*

Tilde blev stærkere og slap af med skavanker

“Jeg har opnået igennem dette forløb, at der var fremgang i min træning, og det har været super fedt, at gå fra kun at stå i en planken i 30 sek. uden vægt til 40 sek. med 20 kg”*

jeg vil tabe mig nu

“Jeg valgte personlig træning med Fortius Fitness, fordi jeg gik ind for deres koncept og måde at gøre tingene på. Mit ønske var som helhed at få en stærkere krop, da jeg dyrker håndbold, da det kan være fysisk hårdt.

Jeg har igennem mit liv i mange år været aktiv, og min kropsopfattelse er god og jeg har altid været glad for min krop, jeg har bare manglet lidt flere muskler.

Men hensyn til træning før dette forløb, har jeg selv styrketrænet og løbet og spillet håndbold, hvor der også har været en masse øvelser, der skulle gøre en i bedre fysisk form.
Jeg trænede ca. 2 gange om ugen. Kosten har jeg ikke før som sådan tænkt over, da jeg synes jeg har spist ok sundt til en vis grad.

Det var helt nyt da jeg gik ind i det med personlig træner, og jeg havde længe overvejet det, og så jeg chance til at prøve det, og nu har jeg været igennem et helt forløb, og det har været fedt.

Jeg har opnået igennem dette forløb, at der var fremgang i min træning, og det har været super fedt, at gå fra kun at stå i en planken i 30 sek. uden vægt til 40 sek. med 20 kg.

Kan tydelig mærke på min krop, at den bliver stærkere og stærkere. Rigtig fedt.

Jeg har oplevet forløbet rigtig godt.

Det har været rart at få lært hvert øvelse ordentlig, så man er sikker på man gør det rigtigt, og det har været rart og få mere indsigt i de forskellige ting som kost og træning og i, hvad for nogle ting der kan hjælpe med de mål man søger inden for træning.

Jeg vil gerne anbefale Mikkel til andre, da han har været god til at lære fra sig. Og træning har været hård på den gode måde. Jeg har kunnet mærke min krop og mærket nogle muskler, som jeg ikke har mærket længe.

Tak for det Mikkel det har været fedt at havde dig som træner.”

Tilde Raben – 24 år, Butiksaasistent, Vanløse

Brian tabte 10 kg og kom i form

“Min krop er blevet stærkere, så jeg fx ikke længere har ondt i lænden, når jeg sidder, eller i knæene, når jeg går op ad trapper. Det er en fornøjelse at komme til træning, fordi jeg ved, at jeg får kyndig vejledning i såvel øvelser som kost”*

Brian Andreasen

Brian Andreasen

“Da jeg valgte at begynde træning hos Fortius Fitness, ledte jeg efter et sted, hvor jeg kunne få motivation til at komme i gang med at træne efter adskillige års pause pga. skader.

Mit mål var bedre form og vægttab.

Begge dele har jeg opnået gennem min træning med Mikkel som coach, idet jeg nu er 10 kg. lettere og har fået meget mere velvære i min dagligdag.

Min krop er blevet stærkere, så jeg fx ikke længere har ondt i lænden, når jeg sidder, eller i knæene, når jeg går op ad trapper.

Det er en fornøjelse at komme til træning, fordi jeg ved, at jeg får kyndig vejledning i såvel øvelser som kost.

Mikkel er virkelig god til at variere træningen – både af sig selv, og hvis jeg efterspørger nye øvelser.

Derudover er han en god støtte i forhold til, at jeg selv skal kunne træne på egen hånd, fordi han er så omhyggelig med at forklare øvelserne.

Dertil kommer, at atmosfæren omkring Mikkel altid er behagelig og tryg, selvom han også forstår at udfordre mine grænser.

Derved har jeg lært, at min krop kan mere, end jeg troede, og jeg har fået selvtillid i forhold til at træne.

Jeg vil til hver en tid anbefale Mikkel som personlig træner – han bærer den største del af fortjenesten for, at jeg er kommet til at holde af at træne.”

Brian Andreasen – 42 år, KBH

Dorte tabte 6,3 kg og 18 cm

“Jeg har fået meget mere energi. Og jeg er blevet helt ”høj” af det resultat, som jeg har opnået med træningsforløbet. Derudover har jeg opnået en meget sundere livsstil uden kulhydrater samt kommet ind i en rytme med træning 3 gange om ugen. Jeg har fået det meget bedre og er blevet mere glad”*

Dorte Jellested

“Efter nogle svære år rent personligt samt en hælspore i den ene fod, hvor jeg ikke havde haft mulighed for – og ej heller energien til at træne – besluttede jeg mig for, at der skulle ske noget for at komme af med en del af de kilo, som der var kommet på kroppen igennem årerne.

Jeg havde tidligere prøvet at træne selv i det lokale fitnesscenter samt været på diverse kure – ingen med et blivende tilfredsstillende resultat.

Følelsen af ikke at være attraktiv, og det jeg så i spejlet, var jeg bestemt ikke tilfreds med.

Da jeg ligeledes heller ikke var helt sikker på, hvordan jeg på den bedste måde kunne starte træningen op igen uden at få hælsporen tilbage, måtte jeg erkende, at jeg behøvede hjælp.

Jeg havde forsøgt mig med forskellige vægttabskure samt diverse tabletter. Jeg trænede 1 gang om ugen (spinning) i det jeg var meget ophængt af mit arbejde.

Jeg ville gerne i gang igen med at træne, men tog ikke hensyn til mine egne behov, og jeg var ikke ”committed” til min træning.

Jeg tilsidesatte altid tiden til mig selv til fordel for mit arbejde.

En personlig træner kunne være løsningen på at komme i gang på den helt rigtige måde samt hjælp til kosten.

Jeg startede med at kontakte mit lokale fitnesscenter. Ingen respons.

Derefter søgte jeg på internettet og fandt hjemmesiden hos FF.

Jeg synes, at det lød spændende/professionelt, og desuden lød kosten ikke til at være kompliceret. Så jeg sendte en mail og der kom respons med det samme. Derefter blev der aftalt en introtime/information.

Særdeles positivt og meget professionelt. Jeg får løbende råd og vejledning både mht. kost og træning af min træner Mikkel H. Frostholm, der ved hver træning presser mig til det yderste, men stadig iht. aftale med mig.

Jeg tabte 6,3 kilo samt 18 cm. Det er kun en del af resultatet.

Jeg har fået meget mere energi. Og jeg er blevet helt ”høj” af det resultat, som jeg har opnået med træningsforløbet.

Derudover har jeg opnået en meget sundere livsstil uden kulhydrater samt kommet ind i en rytme med træning 3 gange om ugen. Jeg har fået det meget bedre og er blevet mere glad.

Jeg kan varmt anbefale Mikkel som personlig træner.

Jeg har i skrivende stund tilkøbt mig endnu et træningsforløb, således at jeg kan blive fastholdt i den gode træningsrytme, udvikling og hjælpen til at få sat tid af til træning.

Således at jeg hjælper mig selv i en fastholdelse af den livstilsændring, som jeg er påbegyndt. Jeg betragter hele forløbet som en gave til mig selv, en gave jeg er yderst glad for.”

Dorte Jellested – 52 år, KBH S

Tine tabte sig, øgede sin styrke og slap af med smerter og skavanker

“Tine tabte sig, øgede sin styrke og slap af med smerter og skavanker – Jeg har fået mere styrke i kroppen, hvilket gør at jeg ikke får ondt, når jeg bærer rundt på min datter. Herudover har jeg fået væsentligt mere energi og overskud i hverdagen. Og så synes jeg også at det er fedt at kunne passe tøj igen fra før min graviditet :)”*

“Jeg trængte til at få et skub i den rigtige retning efter min graviditet og barsel både i forhold til kost og træning.

Mine mål var både at tabe mig og blive “strammet op” men herudover var et vigtigt mål mig også, at få styrke, så jeg kan holde til at bære rundt på min datter.

Jeg har til fulde nået mine mål og lidt til, da jeg herudover også har fundet ud af, at der er tid til træning og til at spise sundt, og så har Mikkel også sørget for, at jeg har fået lyst til, at fortsætte med at træne selv.

Inden jeg gik i gang med mit forløb hos Mikkel, var det meget lang tid siden, at jeg havde trænet selv, så udgangspunktet var ikke godt. Men meget hurtigt fik jeg bygget teknikken op, med Mikkels hjælp, hvilket gjorde at jeg relativt hurtigt kunne begynde at øge vægten og dermed øge min styrke.

Mikkel havde meget fokus på min teknik, hvilket jeg synes var rigtig godt, så jeg ikke fik skader. Hvis der var noget der føltes forkert, kunne Mikkel se det, nærmest inden jeg mærkede det.

Herudover blev træningen tilpasset mig og mine skavanker, og samtidig fik jeg råd til, hvordan jeg kan træne med netop mine svagheder.

Jeg kan helt sikkert mærke en forskel efter mit forløb er afsluttet.

Jeg har fået mere styrke i kroppen, hvilket gør at jeg ikke får ondt, når jeg bærer rundt på min datter. Herudover har jeg fået væsentligt mere energi og overskud i hverdagen. Og så synes jeg også at det er fedt at kunne passe tøj igen fra før min graviditet 🙂

Jeg ikke tidligere haft erfaring med personlige trænere og kan derfor ikke sammenligne Mikkel med nogen, men på trods af det, vil jeg helt klart anbefale ham som personlige træner.

Han har en stor viden om kroppen, og dens funktioner, og jeg har følt mig i trygge hænder og har også opnået de resultater, jeg havde regnet med og lidt til. ”

Tine Marie Andersen – 29 år, København S

Per tabte 10 kg på 2 måneder

“Jeg har nu et bælte, hvor jeg bruger inderste hul og bukser, der ville falde uden dette bælte. Og jeg kan se en talje! Jeg har lovet min søn at citere ham: ”Din mave er blevet hårdere.” 🙂 I dag kan jeg kigge mig i spejlet med stolthed og glæde. Tingene sidder i langt højere grad, hvor de skal og selvom der stadig er lidt overflødigt, så flyder det ikke ud. Jeg er på rette kurs”*

“Jeg er midt i fyrrerne og er begyndt at mærke alderens forandringer i kroppen.

Det viser sig ved leg med min søn på 9 år og ved fysiske aktiviteter, der tidligere har været lettere at udholde.

Jeg har før trænet i det små med motionsløb og sporadiske besøg i fitnesscentre, men uden erklærede mål. På grund af omvæltninger i familie-/jobliv, har jeg de seneste år slet ikke været aktiv mere end med daglige cykelture til og fra arbejde.

En dag falder jeg over en annonce for Fortius Fitness på Facebook.

Normalt kigger jeg hurtigt videre, men jeg bliver fanget af beskrivelsen af de simple og håndterbare principper. Et personligt forløb, der tager højde for hverdagens rytme og muligheder, lyder næsten for godt til at være sandt.

Jeg har ikke et klart mål fra begyndelsen.

Det drejer sig om at få en lidt pænere figur og styrke en krop, der er udfordret af stillesiddende arbejde.

Jeg forestiller mig, at jeg får nogle styrketræningsøvelser og nogle gode råd om at spise lidt mindre og håber, at jeg har viljen til at følge dem.

Inden første indledende samtale er jeg skeptisk, da jeg tidligere har prøvet personlig træning som introduktionstilbud i fitnesscentre, der bar præg af at være et færdigt produkt.

Ved den første samtale med Mikkel taler vi om ambitionerne, og jeg mærker fra begyndelsen imødekommenhed og forståelse for, at jeg ikke har tænkt at lægge hele tilværelsen om.

Vi kommer ind på kosten, som jeg ellers ikke havde tænkt skulle være et omdrejningspunkt for forløbet. Efter lidt diskussion og en vejning der viser, at der er nogle flere kilo i overskud, end jeg havde forventet, er jeg væsentlig mere motiveret for at gøre noget ud af både træning og kost!

Efter samtalen med Mikkel får jeg tilsendt kostprincipper samt et sæt opskrifter, der viser, hvordan de anbefalede fødevaregrupper kan bruges til varierede og velsmagende retter.

Med disse går jeg straks i gang med en kostomlægning, der viser sig at være overraskende let at udføre.

Der er ikke tale om en ’sultekur’ eller minutiøs afvejning af hvert eneste måltid, men derimod en indstilling (en ’filosofi’), der i sin kerne er simpel og ikke påbyder at skulle tage sin egen mad med til diverse sociale sammenkomster!

Jeg får lært at sætte langt større pris på min urtekniv end min brødkniv.

Selve forløbet er svært at sætte ord på. Men resultaterne er ikke udeblevet!

På 2 måneder har jeg tabt 10 kg!

10 kg!

Jeg har stadig svært ved helt at forstå, at det kunne lade sig gøre med så smerte-/afsavnsfri en indsats.

Naturligvis presser træningen kroppen, så det kan mærkes, men efter de første par uger er det snarere glæden over at kunne føle musklerne blive udfordret end smerte der dominerer.

Jeg har nu et bælte, hvor jeg bruger inderste hul og bukser, der ville falde uden dette bælte. Og jeg kan se en talje! Jeg har lovet min søn at citere ham: ”Din mave er blevet hårdere.” 🙂

I dag kan jeg kigge mig i spejlet med stolthed og glæde.

Tingene sidder i langt højere grad, hvor de skal og selvom der stadig er lidt overflødigt, så flyder det ikke ud. Jeg er på rette kurs.

Men ud over de konkrete mål har forløbet givet en ny energi og udholdenhed i hverdagen. Jeg føler mig lettere, stærkere og ’strammere’, og jeg tænker tit, at øvelsen ”planken” sammenfatter, den kombination af styrke og udholdenhed, både fysisk og mentalt, som forløbet har bidraget med.

Et særligt punkt skal dog nævnes. Hvis man, som jeg, har stillesiddende arbejde, hvor de fleste begivenheder markeres med kage og-/eller slik, kan man opleve at skulle takke nej, ofte.

Gennem dette forløb er jeg blevet klar over, hvor meget kage, slik og brød, der bliver budt i løbet af en arbejdsuge, og hvordan det kan blive omdrejningspunkt for samtaler og møder.

Det kan være svært at finde en grimasse, der kan passe, men jeg har klaret mig ved konsekvent at sige nej til disse fristelser.

Efter noget tid har jeg opdaget, at det netop langt mindre er en egentlig fristelse end en refleks at tage sin bid af kagen.

Jeg vil give en varm anbefaling af Mikkel som træner hos Fortius.

Han har brugt den helt rette balance mellem pres, opmuntring og vejledning for at forløbet skred fremad og gav resultater, uden at det blev hans projekt.

Når andre spørger mig om, hvad jeg ”må” spise, svarer jeg, at der ikke er nogle strenge regler, dommer eller en træner, der skal give mig lov til at vælge.

Det er netop den oplevelse, jeg har haft med Mikkel som træner: det er mine valg, der giver resultater.

PS: Og til de, der mener mænd ikke laver squats – jo, det gør de :-)”

Per Bøggild – 45 år, It-udvikler, København

* Lovpligtig disclaimer: De opnåede resultater vil naturligvis varierer fra person til person i forhold til grundform, fedtprocent og muskelmasseprocent ved programstart.