Sådan kommer du som kvinde af med dansehåndtagene

De øvelser, du tror virker, kommer aldrig til at virke – og de øvelser, du aldrig havde troet ville hjælpe på en håbløs situation, er måske de bedste øvelser, når det handler om at komme af med dansehåndtagene som kvinde.

Kvinder er som regel forbavsede over, hvad der rent faktisk virker, og hvad der ALDRIG virker, når det handler om at smide fedtet.

Gentag disse mantra igen og igen, til de sidder fast:

  • Stå af crosstraineren.
  • Stå af løbebåndet.
  • Stå af trappemaskinen.

Drop holdene med de popsmarte navne

Glem alt om mavedans, hip hop og andre danse- og fitnesshold med mærkelige navne. Danseholdene i træningscentret reklamerer ofte med, hvor gode de er til at få mavemusklerne frem, men det er intet andet end instruktørernes metode til at få flere tilmeldinger. Du har måske hørt om en bestemt dans, der forbrænder over 1000 kalorier i timen, og tilmed set, hvor intens træningen er blandt deltagerne. Men oplever de en forandring? Det er simpel markedsføring, designet til at lokke flere kvinder til at deltage.

Vi oplever mange kvinder, der er intet mindre end chokeret over at høre, at mavedans simpelthen ikke er nok til at komme af med dansehåndtagene og få strammet taljen op.

Det er selvfølgelig rigtigt, at de professionelle dansere i ”Vild med Dans” ikke har skyggen af dansehåndtag, men de er som sagt professionelle, der ikke bare danser, men træner flere timer om dagen, og er påpasselige med, hvad de spiser – ligesom alle andre atleter.

Så husk også disse mantra:

  • Det er IKKE nødvendigt at træne, til du er fuldstændig udmattet!
  • Det er IKKE nødvendigt at træne lang tid ad gangen!
  • Det er IKKE nødvendigt at lære forvirrende dansekoreografi, der gør dig svimmel!

Løsningen

Opskriften på, hvordan du som kvinde kommer af med dansehåndtagene, er så simpel og lige til, at stort set alle kvinder, der græmmes ved deres spejlbillede, fuldstændigt overser den.

Løsningen er et program bestående af flerledsøvelser, også kaldet ”compound” øvelser, ifm. styrketræning. Dvs. ingen spinning, hop, pinlig poledancing eller kostumer. Ingen forvirrende bevægelser. Kun simple, almindelige og fundamentale flerledsøvelser, der er langt mere effektive, når det handler om at få antændt kroppens fedtforbrænding, end alle andre former for kardiovaskulær træning.

Kombineret med en solid koststrategi med henblik på fedttab, så har du en strategi, der vil komme det ekstra fedt på sidebenene til livs, hurtigere end du troede muligt.

Så husk også de sidste mantra:

  • Styrketræning og flerledsøvelser
  • Med progressiv modstand
  • Kombineret med en solid og intelligent koststrategi designet til fedttab (dvs. ingen sult og popsmarte diæter)

SÅDAN kommer du af med dansehåndtagene som kvinde!

Man kan selvfølgelig spørge sig selv, hvorfor så få kvinder kender til løsningen. Desværre lever mange personlige trænere stadig i den mørke middelalder, med troen på, at flere timer på cardiomaskinerne eller på hold er vejen til at komme af med dansehåndtagene.

Hvis du vil have en flot, slank mave og talje, er du nødt til at udføre de bevægelser, der igangsætter en væsentlig fedtforbrænding gennem et øget basalstofskifte – hvilket vil sige styrketræning med flerledsøvelser.

Flerledsøvelser kan være dødløft, squats med stang, pull-ups og armbøjninger. Skræmmer disse øvelser dig, vil vores gratis kursus, Fortius Fitness Insider, klæde dig godt på til at udføre dem, og hurtigt øge din styrke nok til at lave rigtige pull-ups og armbøjninger – uanset din alder og forudsætninger.

Flerledsøvelser er træningens altmuligmand, fordi de giver masser af fordele mht. form, og fordi de er så effektive, når det handler om at forbrænde fedt, og dermed give en slank talje og mave, på en hurtig og effektiv måde.