Sådan Får Du En God Numse Og Stramme Faste Baller

5 ULTIMATIVE TIPS MED ØJEBLIKKELIGT EFFEKT

Er du træt af den laskede røv?

Har du brugt uendelige timer på løbebåndet og ballehold i fitnesscentret i jagten på de stramme faste baller og en god numse?

Slidt gulvet ned med tusindvis af benløft og andre balleøvelser for at stramme måsen op?

Men det vil bare ikke lykkes?

Så er du langt fra alene!

Men giv ikke op – løsningen er lettere end du tror.

Grunden til at du ikke er kommet i mål, er fordi du med stor sandsynlighed, er offer for nogle af de mange myter som fitnessjunglen vrimler med og som florerer på sociale medier, i magasiner om træning og i fitnesscentrene.

Træningsmyterne har nogle fællestræk, som du kan genkende dem på:

  • du har hørt dem mange gange
  • du finder dem steder, hvor du forventer reel viden
  • de giver ikke mening, når du går dem efter i sømmene

Jagten på de stramme baller og den gode faste numse er specielt omgærdet af 2 sejlivede myter:

  • Myten om cardio (konditionstræning)
  • Myten om punkttræning

En fast numse kræver at fedtet, der dækker for dine ballemuskler skal væk.

Der er kun en måde at gøre det på.

Det skal forbrændes!

Din krop skal være i underskud kaloriemæssigt for, at det kan lade sig gøre.

Det er derfor, at mange med det samme tænker, at konditionstræning som løb og cykling, er vejen til en fastere numse.

Det forbrænder jo kalorier!

Dertil kommer at mange tror at særlig specifik træning af de ømme punkter, vil forbrændet fedtet og stramme op lige præcis der.

Men sådan fungerer kroppen slet ikke!

Hvordan får man faste baller

Joan Lang (foto) – er både forfatter af artiklen såvel som medstifter af landets største personlig træner virksomhed Fortius Fitness, og har mange års erfaring i at træne andre og hjælpe dem i mål. Hun har hele 3 graviditeter og fødsler bag sig og har ved hjælp af styrketræning trænet sig fra bl.a. appelsinhud og fedt på numse og lår til en sund, stærk og tonet krop. Læs mere om Joan, og om hvordan Fortius Fitness kan hjælpe dig.

2 genstridige myter der står i vejen for de stramme faste baller

Myte #1: Cardio (konditionstræning)

I årevis er cardio blevet fremhævet som måden at tabe fedt på, gå ned i vægt og få strammet baller og numse godt op.

Men hvorfor kæmper så mange så forgæves, mens de tilbageligger kilometer efter kilometer på cyklen, eller slider det ene sæt løbesko op efter det andet?

Hvorfor får de ikke de resultater, som de gerne vil have, hvis de allerede har opskriften?

Nogle skyder skylden på dårlig genetik, andre trapper deres træning op, fordi de konkluderer, at de ikke gør nok.

Heldigvis er det hverken gener, tid eller længere distancer, der er løsningen på deres manglende faste baller eller udeblevne velformede numse.

Cardio-træning som eksempelvis aerobic eller løb er bare IKKE en effektiv måde at blive fedtet på hofter, baller og lår kvit på –  selv om der forbrændes kalorier og det føles hårdt!

Naturen har skabt din krop til kun at tænke på overlevelse og ikke på, om du ser godt ud i badetøj og har en god numse at vise frem.

Det er et ret smart træk set med evolutionens øjne.

Kalorier er værdifulde for kroppen – uden dem ville vi ikke overleve.

Derfor vil den altid bestræbe sig på at forbrænde så få som muligt.

For jo flere kalorier den kan holde på, og som kan blive til fedt, jo længere kan kroppen overleve, når der opstår knaphed i føden og/eller sult.

Hvis cardio forbrændte fedt og kalorier, så hurtigt som maskinerne i fitnesscentrene påstår, ville vi være sultet ihjel, før vi kunne nå at finde føde, da vi jagede i tidernes morgen.

Derfor kan du hverken steppe, cykle eller løbe dig til en kæmpe kalorie- og fedtforbrænding.

Faktisk kan dine cardio-aktiviteter forhindre dig i at få den faste numse, fordi din træning ender med at gøre dig federe.

Maratonløber Kim Raine har udtalt:

Træn dig til en god numse

Vi skal for god ordens skyld sige, at vi selvfølgelig hverken taler om en gåtur eller cykelturen til arbejdet, for bevægelse i hverdagen er vigtigt for den overordnede sundhed.

Vi argumenterer imod decideret kredsløbstræning som jogging eller spinning ved middel intensitet, udelukkende for at komme fedtet på kroppen til livs.

Vil du en gang for alle, have de unikke værktøjer der passer til dig for at få de stramme faste baller, opnå en sand kropstransformation og følelsen af succes?

Helt uden at flytte ind i et fitnesscenter og uden at skulle på ekstreme slankekure?

Så se videoen herunder nu der viser hvordan, personlig træning foregår hos os i Fortius Fitness.

Myte #2: Punkttræning

Punkttræning er den anden myte, der forhindrer dig i at få faste baller og en flot numse.

”Fedtet forsvinder fra udvalgte områder, når du punkttræner med målrettede øvelser eller specielt udstyr!”

Det kan umiddelbart virke logisk, at en flad mave opnås med mavebøjninger, og en fast numse opnås med isolerede balleøvelser såsom benløft eller deciderede ballemaskiner.

Men punkttræning er heldigvis ikke muligt, for så ville du kunne stå med verdens mest velformede baller og slatne arme samtidig.

Hvornår har du sidst set det?

Nej vel!

Du kan naturligvis ikke kontrollere, hvor på din krop fedt lagres eller forsvinder.

Hvis du har baller af stål, så har du ikke samtidig store og blæverende lår.

Du kan heller ikke træne øverste eller nederste del af ballen, hvis du vil fedtet til livs eller stramme op lige præcis der.

Dine gener bestemmer hvor og hvornår fedt lagres og forbrændes på din krop.

Forbrænder du fedt, sker det over hele kroppen og IKKE kun lokalt, hvor den udvalgte kropsdel suger fedtet til sig og forbrænder det.

Denne proces kan i øvrigt KUN finde sted, hvis der er negativ tilførsel af energi i forhold til din krops behov – det kommer vi mærmere ind på om lidt.

Du vil naturligvis opleve, at fedtet forsvinder hurtigere fra nogle steder på kroppen end andre.

Men det er genetisk bestemt, så hvis bare du bliver ved med at træne på den rigtige måde længe nok, ryger det mest genstridige fedt også.

Hvis du punkttræner, vil du gøre den pågældende gruppe af muskler stærkere og fastere til en vis grad.

Men fedtet der dækker musklerne forsvinder ikke af sig selv – heller ikke selv om opfindere af forskelligt uvirksomt træningsudstyr på TV-shop forsøger at overbevise dig om andet.

Læg også mærke til at de veltrænede mennesker, der optræder i reklamerne på TV-Shop er tonede over HELE kroppen – og ikke kun på det punkt, hvor den pågældende dims angiveligt skulle virke!

God numse hvordan og træning

Kig også på de veltrænede mænd og kvinder i fitnesscentret.

For det første finder du dem ikke på zumba eller stramop-holdet.

Du finder dem i styrketrænings-afdelingen.

Og for det andet vil du se, at HELE kroppen er trimmet og ikke kun ”udvalgte” steder.

De faste baller og den gode numse træder først frem, når fedtet, der dækker dine trænede muskler er væk, og faktisk er direkte træning af dine baller (punkttræning) den MINDST vigtige faktor for en flot numse.

Vi gennemgår kredsløbs og punktræningsmyterne udførligt her.

Men hvad skal du så gøre istedet for at få den gode stramme numse?

Det kommer vi til nu.

VIGTIG NOTE: Er du stadig skeptisk, kan du i bunden af artiklen se, hvad videnskaben siger om cardio som vægttabsmetode og punkttræning.

5 ultimative tips til faste baller og en veltrænet numse

Med de 2 værste ”balledræbere” ude af billedet, kan vi nu fokusere på, hvad der så skal til for at få den faste numse og tonede krop.

Det er lettere end du tror.

Tip #1: Proteinindtaget skal op

Protein har mange fordele, og er den mest termogeniske af alle fødevarer.

Ordet termogenisk betyder at der forbrændes kalorier, mens du fordøjer og gør at du kan spise mere for samme mængde kalorier.

Udover at holde dig mæt, vedligeholder og opbygger protein din muskelmasse og stabiliserer dit blodsukker.

Din krop nedbryder fedt, når du er i kalorieunderskud, for at få brændstof, men den æder også af dit muskelvæv, hvilket er et problem, da musklerne styrer din forbrænding og er det eneste der kan give din krop form.

MED MINDRE du tilrettelægger din træning korrekt (mere om dette følger) og husker at give din krop protein, som den kan arbejde med, vil din forbrænding altså falde.

Derfor er kalkun, kylling, kalkun, æg, fisk og hytteost noget af det bedste du kan give din krop, når du ønsker at tabe fedt og forme den faste numse.

Tip #2: Spis masser af grøntsager

For at opnå et vægttab kræver det, at du indtager færre kalorier.

Men de færre kalorier vil øge din sult, og derfor er grøntsager en vigtig brik, da de fylder meget for et meget lille antal kalorier.

Grøntsagerne forsyner dig med livsvigtig næring og gode fibre, der holder dig mæt i timevis.

Du kan altså mæske dig i dem, som du lyster – så længe de ikke kommer til at sejle i ost og fede sovse.

De er samtidig lette at tilberede og kan tilmed spises rå.

Tip #3: Begræns de kalorieholdige fødevarer

Begræns fødevarer der er kalorieholdige som pasta, ris, brød, havregryn samt sukker og fedtholdige snacks og godter og se kiloene rasle af.

Rent sukker som slik eller fede sager som chips er naturligvis problematiske, når du vil tabe dig, men det er kulhydratrige fødevarer også.

Det betyder dog IKKE at kulhydrat eller fedt, er fjenden.

Men det er en let måde at styre kalorierne på uden at være tvunget til at tælle og veje din mad.

Kalorieholdige fødevarer mætter dårligt i forhold til det store antal kalorier, de indeholder, så du vil kunne spise langt mere kød og grønt som beskrevet ovenfor for de samme eller mindre kalorier.

Og som bonus får du langt mere næring, og slipper for at ende med at blive sulten igen for hurtigt og ende i et ædeflip.

På trods af alle de dårlige egenskaber, skal du ikke droppe kalorietunge retter for evigt.

Din krop har jævnligt brug for sukker for at fungere optimalt.

Det giver mulighed for at nyde nogle af dine yndlingsretter en gang i mellem – også når målet er fedttab og den stramme numse.

Klik her, hvis vil du læse mere om vores effektive kostprincipper, som smelter fedtet af klienterne hos Fortius Fitness.

Tip #4: Styrketræn

Den absolut bedste træning for din krop og for at få den gode faste numse er korrekt udført styrketræning.

At tabe sig uden styrketræning er problematisk for kroppen.

For i takt med at du spiser færre kalorier, for at tabe fedt, så æder din krop af musklerne i stedet for fedtet.

Kroppen har jo kun overlevelse for øje, og gemmer derfor fedtet til sidst, samtidig med at din krop sænker forbrændingen (muskelmassen), så snart den har muligheden.

Det er smart set med overlevelse for øje, men katastofalt når det eneste du ønsker, er at få strammet måsen op.

Vigtigheden af muskelmasse, kan bedst vises med motorer i biler, og hvad det har gjort for nogle af vores klienter:

sådan får du stramme faste baller

Martin og Louises transformationer er opnået med styrketræning.

Og ingen anden træning.

Og de er det perfekte eksempel på, hvad en større motor i form af muskelmasse gør ved kroppen.

Styrketræner du ikke, mens du taber dig, ender du som tyndfed med tiden og med nedsat forbrænding, så det bliver en daglig kamp blot at holde vægten.

Du får din krop til at arbejde mod dig, hvor du kunne få den til at arbejde for dig.

Styrketræningens bedste fordel er, at der ikke skal meget til for at opnå alle goderne.

2-3 gange styrketræning om ugen er mere end nok – hvis den altså udføres korrekt.

På denne måde vil musklerne tvinges til at tilpasse sig, og for at få dækket sit energibehov er den eneste vej nu via fedtdepoterne.

Samtidig vil den øgede muskelmasse forme ballerne til perfektion.

Nøjagtig det vi vil have, og styrketræning er derfor den klart hurtigste vej til at løfte ballerne op, hvor de hører til.

Frygt ikke at du kommer til at ligne Arnold Schwarzenegger eller andre muskelbundter når du styrketræner.

Kvinder har simpelthen ikke den genetiske forudsætning for at opbygge muskelmasse i forhold til mænd.

Et godt eksempel på dette er Louise i motor-eksemplet ovenover.

Muskler er din ven og er det ENESTE der kan forme din krop, så du kan få den flotte, tonede og veltrænede numse med faste baller, som du ønsker.

EN BONUS SPECIELT TIL DIG: Klik her, hvis du vil have vores mest effektive styrketræningsprogram, der har hjulpet tusindvis af kvinder med at få den stramme numse.

Tip #5: Attitude og motivation

Opgiv aldrig!

At gå ned i vægt og tabe fedt behøver ikke at være svært, men det kræver naturligvis målrettet arbejde.

Alt for mange afløser den ene kur efter den anden, og det ene uvirksomme motionsredskab efter det andet ryger ud i garagen eller op på loftet, eller de taber modet, når deres træningsprogram ikke virker.

Tager du de overstående råd til dig, skal du nok se resultater og ikke mindst nå dine mål hurtigere, end du tror er muligt.

Og med resultater følger motivation.

Nemme genveje ala dem i TVShop-reklamer findes ikke.

Acceptér det og glem i stedet alle negative tanker.

Tænk positivt og kast dig ud i det.

Den gode faste numse venter lige om hjørnet.

Er du overrasket over denne revolutionerende information? Så se her… Der er nemlig mere endnu…

Hvis du virkelig vil mestre træning og kost og sætte dig ind i, hvad der skal til for at tabe fedt og opnå en sand kropstransformation og følelsen af succes – uden at flytte ind i et fitnesscenter og uden at skulle på ekstreme slankekure, så se videoen herunder nu.

Lad dine venner få glæde af artiklen – del den her: