Sådan Opnår Du Vægttab Efter Graviditet Og Fødsel

5 ULTIMATIVE TIPS MED ØJEBLIKKELIGT EFFEKT

Kæmper du med de overskydende kilo fra graviditeten?

Træt af genstridigt fedt der bare ikke vil forsvinde, så du kan komme tilbage i form efter fødslen?

Så er du ikke den eneste!

Heldigvis får du her svaret på, hvordan du får din krop tilbage og kommer efterfødselskiloene til livs på en effektiv måde, så du slipper af med det overflødige fedt permanent.

Samtidig punkterer vi de irriterende myter, der holder dig fra vægttab og den sunde og stærke krop, som du ønsker.

Både graviditet og fødsel er en kæmpe præstation, som slider på kroppen.

Derfor er det også uretfærdigt, når mange nybagte mødre efterfølgende kæmper forgæves mod de mange kilo, som graviditeten efterlader, når den lille endelig er kommet til verdenen.

De fleste når aldrig at komme af med dem, inden der er en ny baby på vej.

Mange trækkes ovenikøbet med det ekstra fedt, der er kommet på igennem graviditerne resten af livet.

Men sådan behøver det heldigvis slet ikke at være.

Når du som nybagt mor kæmper en brav kamp med at komme graviditetsfedtet til livs, skyldes det de mange myter om kost, træning og vægttab, som du er offer for på nettet, i blade og i fitnesscentret.

Du vil uden tvivl have hørt disse myter adskillige gange, og du vil have stødt på dem på steder, hvor du tror, at du bliver præsenteret for reel viden.

Men går vi dem efter i sømmene, giver de ingen mening.

De mest sejlivede myter om vægttab efter fødsel og graviditet er:

  • Myten om at træning og amning er en dårlig kombination
  • Myten om cardio/konditionstræning
  • Myten om punkttræning

3 myter der står i vejen for dit vægttab efter fødslen

Myte #1: Træning og amning er en dårlig kombination

Der hersker desværre en udbredt misforståelse om…

  • At mælkeproduktionen nedsættes
  • At mælken kan blive sur
  • At det ikke lade sig gøre at opnå et vægttab efter fødslen, mens man ammer.

…hvis man træner samtidig med, at man ammer.

Men det er alt sammen noget vrøvl på linje med det, som man sagde i gamle dage, om at gravide skal spise for 2.

Det fører kun til overvægt.

Nedsat mælkeproduktion:

Nedsætter træning produktionen af modermælk?

NEJ – Træning skader ikke produktionen af modermælk.

Sur modermælk:

Bliver modermælken sur, hvis du træner?

NEJ – Ikke hvis du benytter dig af styrketræning som træningsmetode eller en anden moderat motionsform, som eksempelvis yoga.

Vægttab:

Kan det lade sig gøre at tabe sig mens man ammer?

JA – Du kan sagtens tabe dig, mens du ammer uden, at det går ud over hverken dig eller din lille ny.

vægttab efter fødsel og graviditet

Joan Lang (foto) – forfatter af artiklen og medstifter af Fortius fitness – har mange års erfaring i at hjælpe andre med at nå deres mål. Hun har tre fødsler bag sig og har ved hjælp af styrketræning smidt kiloene efter fødslen og trænet sig fra appelsinhud, smerter og slidgigt. Du kan læse mere om Joan her og se, hvordan Fortius Fitness kan hjælpe dig.

Myte #2: Cardio (konditionstræning)

Cardiotræning som løb og cykling er ofte det, som tankerne falder på, når man taler om motion og vægttab efter graviditet og fødsel.

Men konditionstræning er den absolut dårligste metode, du kan bruge til at komme fedtet til livs.

Du kan tilbagelægge kilometer efter kilometer på cyklen eller i løbeskoene, og du kan møde troligt op i fitnesscentret til zumba og aerobic flere gange om ugen uden vægttab.

Cardio-træning er desværre IKKE en effektiv måde at komme overflødigt fedt til livs– heller ikke selvom du forbrænder kalorier, mens du træner og det føles anstregende!

Og her er hvorfor:

Har du nogensinde set dyr jogge i et moderat tempo i halve eller hele timer?

Nix!

Dyr er, ligesom os mennesker, skabt til at tusse stille og roligt rundt, med mindre der opstår fare, eller at der er et bytte inden for rækkevidde.

I de situationer har vi behov for at kunne løbe stærkt – rigtig stærkt!

Men kun for en kort periode indtil vi er langt nok væk fra faren og i sikkerhed, eller at vi er tæt nok på vores bytte til at kunne nedlægge det.

Vi er altså designet til kortvarige eksplosive udbrud – ikke en times uafbrudt lunten rundt.

Forklaringen ligger i konstruktionen af vores kroppe.

Det er et urgammelt design, og faktisk ret kløgtigt, for kroppens eneste fokus er at overleve.

Derfor er det set med naturens øjne en hamrende god idé, at kvinder er ekstra gode til at opmagasinere fedt, for så er der noget at tære på under graviditeten og energi nok til både mor og barn efterfølgende.

Også selv om det er knapt med føden.

Det sikrede vores overlevelse i en verden, hvor man aldrig vidste hvad morgendagen bragte.

Din krop er altså bygget til at overleve, og derfor giver det god mening at holde på de værdifulde kalorier.

Jo færre kalorier din krop forbrænder og jo flere kalorier din krop kan omdanne til fedt, jo længere tid kan den klare sig, når der opstår regulær sult.

Hvad naturen ikke lige har forudset, er at vi i nutiden aldrig kommer ud i deciderede sultperioder og at vores fokus nu ligger på, at vi gerne vil se godt ud i undertøj.

Det ser måske imponerende ud med de tal som de forskellige maskiner i fitnesscentret forsøger at bilde os ind, at vi forbrænder, mens vi cykler, løber eller stepper.

Men hvis vi var så gode til at forbrænde kalorier, ville vi være døde af sult i tidernes morgen, inden vi nåede at løbe vores bytte op.

Cardio forbrænder selvfølgelig kalorier – bare ikke ret mange og slet, slet ikke i nærheden af, hvad løbebåndet eller kondicyklen påstår.

Maratonløberen Kim Raine har udtalt:

Vægttab efter graviditet

Du skal selvfølgelig ikke droppe din gåtur eller pensionere jernhesten, for bevægelse er altid sundt.

Det er den populære kredsløbstræning som eksempelvis jogging, der foregår i et middel tempo, vi advarer imod, som udelukkende udføres med det formål at gå ned i vægt.

Vil du en gang for alle, have de unikke værktøjer der passer til dig for at få din krop tilbage efter graviditet og fødsel, opnå en sand kropstransformation og følelsen af succes?

Helt uden at flytte ind i et fitnesscenter og uden at skulle på ekstreme slankekure?

Så se videoen herunder nu, der viser hvordan personlig træning foregår hos os i Fortius Fitness.

Myte #3: Punkttræning

Punkttræning er en så indgroet myte, at stort alle er faldet for den.

”Fedt forsvinder fra udvalgte områder, når du punkttræner med målrettede øvelser eller benytter dig af særlige typer udstyr!”

Nix!

Det er spild af tid og energi, der kunne være brugt langt mere effektivt.

Om du så laver 500 mavebøjninger om dagen, vil du aldrig få en flad og tonet mave ud af det.

Og heldigvis!

Så kunne du tabe alle graviditetskiloene på maven og stå der med en stram, flad og veltrænet mave, men samtidig have store blævrende lår og baller.

Du kan ikke kontrollere, hvor kroppen vælger at lagre sit fedt eller at forbrænde det. Det bestemmer dine gener suverænt.

Når du forbrænder fedt, sker det over hele kroppen og ikke kun lokalt – og det kan KUN lade sig gøre, hvis din krop befinder sig i et kalorieunderskud.

vægttab efter fødselTV-Shop vil have dig til at tro at punkttræning er muligt

Du oplever måske nok, at fedtet forsvinder hurtigere på maven end på lårene – eller omvendt.

Men igen – det er genetisk bestemt.

Klør du på med den rigtige type træning og kost længe nok, vil selv de mest stædige fedtdepoter også forsvinde.

Punkttræner du din mave, vil du gøre den stærkere og fastere til en vis grad, men fedtet der dækker musklerne går ingen vegne.

Den fine flade mave træder først frem, når fedtet der dækker for dine trænede muskler er væk.

Direkte træning af individuelle kropsdele er den MINDST vigtige faktor for fedttab et bestemt sted på kroppen.

Cardio og punktræningmyterne gennemgår vi udførligt her.

Men hvad skal du så gøre for at få strammet kroppen op efter graviditet og fødsel?

Det kommer vi til nu.

VIGTIG NOTE: Du kan se, hvad videnskaben siger om bl.a. cardio som vægttabsmetode samt punkttræning via det link, du finder allernederst i denne artikel.

5 ultimative tips til vægttab efter fødsel og graviditet

Med myterne af vejen kan vi nu fokusere på det, der VIRKELIG virker, for at få kroppen tilbage til hvad den var før din graviditet.

Og det er lettere end du tror.

Tip #1: Grøntsager, grøntsager, grøntsager

Når man vil tabe fedt, skal man indtage færre kalorier, men når du nedsætter kalorieindtaget, vil du automatisk blive mere sulten.

Din krop opfatter nemlig indtagelsen af de færre kalorier som en trussel mod din overlevelse.

Derfor er grøntsagerne nøglen til at kunne spise mere uden at gå på kompromis med det kalorieunderskud, som du har brug for.

Og så er de kaloriefattige grøntsager jo fyldt med vitaminer og mineraler samt massevis af gode fibre, så du forbliver mæt længe og holder fordøjelsen i orden.

Mæsk dig i dem.

Din krop vil elske dig for det.

Tip #2: Masser af protein

Spis masser af protein – det forbrænder nemlig kalorier, mens du fordøjer.

Protein er den mest termogeniske af alle typer fødevarer, hvilket betyder at din fordøjelse må bruge en masse energi – altså kalorier – på nedbryde det.

Så du kan rent faktisk slippe afsted med at spise mere.

Samtidig stabiliserer protein dit blodsukker og sørger for at du forbliver mæt, ligesom det vedligeholder din muskelmasse, så du ikke taber den i stedet for fedtet.

Musklerne styrer din forbrænding, og kroppen nedbryder fedt, når du er i kalorieunderskud, for at få brændstof, men den æder også af dit muskelvæv.

Det er naturligvis et problem, som vi graver dybere i om lidt.

Men det kan du heldigvis forebygge rigtig let ved at fodre din krop med protein.

Æg, kalkun, kylling, kalkun, fisk og hytteost er gode kilder til protein.

Tip #3: Pas på de kalorieholdige fødevarer

Fødevarer som pasta, ris, brød og havregryn er proppet med kalorier.

Så drop dem sammen med sukker og andre fede produkter.

De fleste dage.

Når du ikke skal opgive dem helt, er det fordi din krop rent faktisk med jævne mellemrum, har behov for en god skovlfuld kulhydrater for at kunne fungere optimalt.

Bare ikke i de mængder, som vi moderne mennesker har for vane at indtage.

De er altså ikke fjenden her, men til gengæld er det en god måde at undgå at indtage for mange kalorier på, uden at du ender med at skulle tælle kalorier eller at veje din mad.

Det giver dig også mulighed for at nyde dine yndlingsretter en gang i mellem helt uden skyld.

Der er garanteret nogle i mellem, der indeholder en god portion kalorier.

Interesseret i at lære mere om hvordan vi griber kosten an hos Fortius Fitness? Så læs om vores overskuelige og enkle kostprincipper lige her.

Tip #4: Styrketræn

Den absolut bedste træning du kan lave, når du vil tabe fedt, er styrketræning, som øger din muskelmasse og holder dit stofskifte så højt oppe som muligt.

Vægttab uden styrketræning giver din krop problemer efterfølgende.

For når du skærer ned på kalorierne for at tabe fedtet, så begynder din krop at æde af dine muskler i stedet og ikke af dit fedt, som mange tror.

Kroppen interesserer sig, som tidligere nævnt, kun for overlevelse, og den holder derfor på fedtet så længe som muligt, samtidig med at den sænker forbrændingen, ligeså snart den kan se sit snit til at gøre det.

Det er en god egenskab at have set med overlevelse for øje, men katastofalt når det eneste du ønsker, er at få din krop tilbage efter fødslen.

Hvor vigtigt muskelmassen er, vises bedst med et eksempel med motorer i biler, og hvad styrketræning har givet nogle af vores klienter:

Vægttab efter fødsel og graviditet

Styrketræning er “skyld” i Martin og Louises før og efter billeder.

De har ikke lavet andre former for træning for at opnå deres resultater og er det perfekte eksempel på, hvad muskelmasse – altså en større motor – gør ved kroppen.

Undlader du at styrketræne, mens du arbejder på dit vægttab, vil du ende med at blive tyndfed i stedet og få nedsat din forbrænding.

Og så det bliver en hård kamp at tabe kiloene og at holde vægten.

Styrketræning er så effektivt, at der ikke skal mere end 2-3 gange a 30 minutter til om ugen.

INGEN anden træningsform kan give dig så meget med så lille en indsats.

Når du styrketræner korrekt, bliver kroppen tvunget til at tilpasse sig og til at holde på sin muskelmasse i stedet for at nedbryde den, som den jo egentlig helst vil, når den udsættes for færre kalorier.

Det tvinger den til at finde kalorierne et andet sted og så kan den ikke andet end at gå på rov i sine fedtdepoter.

Samtidig vil muskelmassen forme kroppen.

Og er det ikke netop dette vi ønsker?

Frygt ikke, at du får figur som en bodybuilder.

Kvinders disposition for at opbygge muskelmasse er markant anderledes end mænds.

Se muskler som din ven og det bedste middel til at forme din krop, og give dig den flotte og tonede krop, som du ønsker.

Vi har en særlig bonus til dig som du kan hente her: Vores bedste styrketræningsprogram som tusindvis af vores klienter har brugt til at få deres krop tilbage efter fødslen.

Tip #5: Attitude og motivation

Opgiv aldrig!

Selvom det kræver målrettet arbejde at komme i form, behøver det slet ikke at være svært eller tidskrævende.

Alt for mange udskifter den ene kur med den anden livet igennem, eller smider det ene uduelige motionsredskab efter det andet i garagen, og taber modet når ingen træningsprogrammer synes at virke.

Men det er ikke dig der er noget galt med – det er metoderne.

Tv-shop gadgets og modekurenes lette genveje til vægttab eksisterer simpelthen ikke.

Vælger du at tage de overstående råd til dig, skal du nok få resultater og nå dine mål hurtigere, end du tror muligt.

Og med resultaterne kommer den selvforstærkende motivation.

Så kast dig endelig ud i det.

Du har intet at tabe – ud over de ekstra kilo fra din graviditet.

Er du overrasket over denne revolutionerende information? Så se her… Der er nemlig mere endnu…

Hvis du virkelig vil mestre træning og kost og sætte dig ind i, hvad der skal til for at tabe fedt og opnå en sand kropstransformation og følelsen af succes – uden at flytte ind i et fitnesscenter og uden at skulle på ekstreme slankekure, så se videoen herunder nu.

Lad dine venner få glæde af artiklen – del den her: